פוד-טק ועתידנות

בדיקת נאותות, הכווונה ליישום חו"ג, שותפות במרגלית סטרט-אפ סיטי.

FoodTech – תחום שבו מזון נפגש עם חדשנות וטכנולוגיה

סטרט אפ ניישן בצלחת

ישראל נחשבת למעצמה מובילה בעולם בתחום הפוד טק ,בישראל קהילת פוד טק פעילה עם כ600 חברות פודטק.

בעתיד נרגיש גידול עצום בביקוש למזון

ב-2050 יצטרך העולם להאכיל 10.5 מיליארד בני אדם- מול כ- 8 מיליארד כיום! רק באמצעות FoodTech נייצר מקורות חדשים להאכלת אוכלוסיית העולם, שתעשה בשיטות ברי-קיימא שיקטינו את הפגיעה בכדור הארץ.

שינויים בצלחת שלנו

גבינה צהובה ויוגורט ללא חלב, סטייק עסיסי שפותח מתאים משוכפלים של בקר, חביתה בלי ביצים עם טעם מדוייק באמצעות נוזל טבעוני מהצומח, המבורגר עסיסי ללא בשר, מדפסת תלת מימד המייצרת אוכל, קפסולות שיכילו את כל מה שגוף האדם צריך כדי להתקיים, כלים חד פעמיים מתכלים, אפליקציות שיודעות להציע תזונה מותאמת אישית. ועוד ועוד.

שינויים לטובת התייעלות התעשייה וחומרי גלם מתקדמים

הפודטק מביא עימו פתרונות להתייעלות עבור התעשייה, מאיתור תקלות במכיון, שיטות בדיקה בתהליך ולמוצר מוגמר באופן מהיר, זמין ומדוייק, קלות תפעולית, חומרי גלם זולים יותר ועוד.

ליווי יזמים ויצרנים

חברת פרוסולב מלווה יזמים ויצרנים בפיתוח מוצרי מזון חדשניים

תפיסת פודטק ע"פ פרוסולב

תפיסת הפוד-טק כוללת כל טכנולוגיה שמייצרת ערך, פותרת דילמות ליזמים, מפעלי מזון ולצרכנים, בארץ ובעולם!
• ליווי יזמים
• ליווי יצרנים
• ליווי אקדמיות
• בדיקת נאותות
• מחקר
• תכנון
• פיתוח

בעשורים הבאים האבולוציה של עולם המזון תשתנה

• אלפי מוצרים חדשים ייכנסו לשוק
• המוצרים, שיטות הייצור, המודל העסקי והשירות ישתנו
• היעד להעניק מענה לצרכן העתידי, שיהפוך למתקדם, עדכני, בעל מודעות ותחכום!
• התפתחויות בתחום האגריטק והפודטק בשנים האחרונות צפויות להשפיע על האופן שבו אנו מגדלים מזון, סוג המזון שאותו אנו מייצרים, אופן הייצור, הפחתת בזבוז, ומזון בריא ובטוח יותר

חברת פרוסולב שותפה מקצועית במרכז הפודטק הבינלאומי של ישראל בגליל – Margalit Startup City Galil

צוות המומחים, מהנדסי וטכנולוגי המזון של חברת פרוסולב, שותפים אסטרטגיים במרגלית סטרט אפ סיטי גליל ומעניקים מניסיונם בניהול התהליך והפיתוח לחברות סטרט-אפ להגעה ל-POC,  מערך לימודים, מרצים בכירים, מחקר, פיתוח, ניהול תהליכי scale-up בתחום פוד טק, פיתוח מוצרי מזון חדשניים.

מרכז הפודטק מרגלית סטרט אפ סיטי גליל, מעניק פתרונות לאתגרים החמים של העולם, בהן חקלאות חכמה, התחממות כדור הארץ, רעב עולמי והצורך במזון בריא.

מרגלית סטרט אפ סיטי משמש כאכסניה לשיתוף פעולה בין חברות מזון גדולות, יצרני מזון, סטארטאפים בתחום הפוד טק, מכוני מחקר ואקדמיה כמו גם חממות ומשקיעים גלובלאיים. מומחי פרוסולב מובילים תהליכים של  ליווי יזמות, טכנולוגיה וחדשנות.

עתידנות

עתידנות היא תחום מחקרי הכולל מידענות על הנעשה בסגמנט מסויים של התעשייה או בכללותה, ובנוסף בניית צפי עתידי כיצד צפוי לפעול שוק רלוונטי במזון. מה יהיו הדגשים של הצרכנים, התעשייה וכדו. המטרה היא לאסוף מגוון נתונים רחב ולאפיין את התחומים הדומיננטיים שיהיו בעוד 5 שנים או יותר וכדו.

הנושא חשוב לתעשייה ולסטרט-אפים כאחד. כל אחד רוצה להשקיע את המשאבים בתחומים שצפויים להניב לו רווחים ומכירות מירביים.

התעשייה צריכה לבחון ע"פ עתידנות את פיתוח המוצרים של החברה או לבצע מהלכי שינוי על מנת להתאים את פעילות החברה למגמות השוק העתידיות. סטרט-אפ יכול להניב מתהליך זה ערך רב של הכוונת היישומים של המוצר החדשני שיש לחברה עבור השווקים ה"חמים" ובכך להקטין את הסיכון של החברה ולהגדיל את סיכויי הצלחתה באופן משמעותי.

יישום חומרי גלם חדשים במוצרי מזון

טרנדים חדשים או שינוי תקנים מחייבים יצרנים לשנות הרכב חומרי הגלם במוצרים מזון.

צוות המומחים של פרוסולב, בעלי נסיון של מעל 25 שנה בתעשיית המזון, ומתעדכנים בחדשנות של חומרי הגלם מכל העולם, ילוו את הצוות המקצועי שלכם להגיע לפתרון ויישום אופטימלי למוצר שלכם.

דוגמאות למהלכים משמעותיים שהובילו אנשי פרוסולב בתעשיית המזון:

לפני כ- 20 שנים התחיל טרנד של מוצרי חלב עם אחוז שומן נמוך. חברה בלגית ייצרה סיבי אינולין ואוליגופרוקטוז. אחת התכונות של האינולין הינו שבריכוזים גבוהים עם מים נותן מרקם שומני, אז היתה עבודה גדולה מצד חברות החלב לשלב את האינולין במוצרים מופחתי שומן ולשמור את מרקם דומה למוצר המקורי שכלל אחוזי שומן גבוהים.

דוגמא נוספת לפני כ25 שנים הייתה דרישה להוריד קלוריות מכל פרוסה של לחם. חברה גרמנית ייצרה סיבי צלולוזה בעלי תכונה של ספיגת מים גבוהה והחזקתם. שילוב של סיבי צלולוזה שמקורם בצמחים כגון שיבולת שועל, בתוך הבצק של הלחם, לא פגע במרקם של הלחם אך תרם להגדלת נפח הלחם בגלל הסיבים עם המים הקלועים בתוכם, וכך ירדו הקלוריות מפרוסה אחת של לחם.